СТРУКТУРНІ ЕФЕКТИ ВЕЛИЧИНИ ЕКОНОМІКИ КРАЇНИ ДЛЯ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2015.126.2.125-133Анотація
Величина економіки розглядається як фактор структури зовнішньої тор-
гівлі країни. В існуючих дослідженнях зазвичай аналізуються окремі ефекти впливу розміру країн за населенням або ВВП на міжнародну торгівлю. Тому ці ефекти потребують систематизації. Розмір економіки впливає на рівень товарної та географічної диверсифікації імпорту і особливо експорту. Часто великий розмір економіки дозволяє краще розвивати експортне виробництво високотехнологічних товарів. Інші ефекти включають структуру міжнародної торгівлі товарами за важливістю транспортних витрат, рівнем монополізації ринку, важливості ефекту масштабу у виробництві, а також роль внутрішньогалузевої торгівлі. Складовою міжнародної торгівлі є торгівля послугами, яка також залежить від величини економіки. Принаймні це стосується таких видів послуг, як туризм, фінанси та освіта.
Ключові слова: розмір країни, величина економіки, міжнародна торгівля, структура зовнішньої торгівлі, диверсифікація торгівлі.