МАРКЕТИНГОВА КОНЦЕПЦІЯ БРЕНДУ ЕСТОНІЇ: ДОСВІД ДЛЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Ж. О. Панченко Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2015.126.2.15-27

Анотація

У сучасному глобалізованому світі, пронизаному інформаційними техно-
логіями, конкурують не тільки компанії, але й держави. Брендинг та маркетинг були традиційно притаманні сфері економіки, а не міжнародних відносин. Але сьогодні державний брендинг та маркетингові комунікації перетворюються на важливий інструмент позиціонування країни у системі міжнародних відносин. Держава без бренду приречена на хаотичне формування власної репутації та перманентні програші у сфері внутрішньодержавних та міжнародних комунікацій. З розпадом СРСР та закінченням «холодної війни» на карті світу з’явилися нові, так звані транзитивні країни, що почали перехід від тоталітарної системи до демократичної. Естонія – одна з пострадянських країн, що почала успішно розбудовувати бренд держави у 2001 році. Досвід Естонії є надзвичайно цікавим для України з огляду на декілька факторів: радянське минуле, транзитивний стан, прагнення вступити до ЄС (яке Естонія успішно реалізувала у 2004 році), тісний зв’язок з Російською Федерацією (економічні
зв’язки, значна частина російськомовного населення), негативний імідж держави серед власного населення, відсутність інформації про країну у світі, необхідність розвивати економіку через залучення іноземних інвестицій, розвиток туризму, освіти тощо. Досвід брендингу держави у країнах транзитивного регіону (Центральна та Східна Європа) забезпечує цінний досвід і для інших транзитивних регіонів.
Ключові слова: бренд, державний брендинг, маркетингова концепція, маркетингові комунікації, транзитивні країни.

Біографія автора

  • Ж. О. Панченко, Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка
    Кандидат політичних наук, доцент кафедри міжнародних медіакомунікацій та комунікативних технологій Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Завантаження

Опубліковано

2016-04-16