СТАН, ТЕНДЕНЦІЇ І ГЕОГРАФІЯ ЕКСПОРТУ ПРОДУКЦІЇ АПК УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2013.115.1.Анотація
В умовах поглиблення глобалізаційних процесів, загострення
продовольчої кризи, розвитку зовнішньої торгівлі зростає значення збільшення
частки України на світовому ринку агропродовольчої продукції, підвищення її
конкурентоспроможності та стабілізації своїх позицій. Обсяги експорту про-
дукції АПК зростають, особливо щодо продукції рослинництва, позитивним є
розширення географічної диверсифікації експорту. Щодо конкурентоспро-
можності, то вітчизняна ціна є нижчою порівняно із світовою та США,
проте це не завжди є позитивним, оскільки часто це пояснюється експортом
продукції нижчої якості. Динаміка зростання експорту є позитивною тен-
денцією, що паралельно із зростанням світового попиту дозволяє прогнозу-
вати аналогічну ситуацію і в майбутньому.
Ключові слова: експорт, імпорт, ринок, торгівля, агропродовольча про-
дукція, продукція рослинництва, продукція тваринництва, якість, ціна.
Annotation. In the conditions of deepening of globalization processes, compli-
cation of food crisis, development of foreign trade, the value of increase of part of
Ukraine in the world market of APC products, increase of its competitiveness and
stabilizing of the positions is growing. The volumes of export of products of APC
grow, especially in relation to the products of plant-grower, positive is expansion of
geographical diversification of export. In relation to a competitiveness, a Ukrainian
price is below by comparison to world and the USA prices, however it not always is
positive, as often it is explained the export of domestic products of lower quality. A
dynamics of growth of export is a positive tendency, that is why a growth of world
demand allows to forecast an analogical situation and in the future.
Key words: export, import, market, trade, products of APC, products of plant-
grower, products of husbandry, quality, price
.
Аннотация. В условиях углубления глобализацийних процессов, обостре-
ние продовольственного кризиса, развития внешней торговли, увеличивается
значение доли Украины на мировом рынке агропродовольственной продукции,
повышения ее конкурентоспособности и стабилизации своих позиций. Объемы
экспорта продукции АПК растут, особенно по продукции растениеводства,
позитивным является расширение географической диверсификации экспорта.
Что касается конкурентоспособности, то отечественная цена ниже по срав-
нению со среднемировой и США, однако это не всегда является позитивным,
поскольку часто это объясняется экспортом продукции низшего качества.
Динамика роста экспорта имеет позитивную тенденцию, что параллельно с
ростом мирового спроса позволяет прогнозировать аналогичную ситуацию и
в будущем.
Ключевые слова: экспорт, импорт, рынок, торговля, агропродоволь-
ственная продукция, продукция растениеводства, продукция животноводства,
качество, цена.