ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ВІЗУАЛЬНОЇ АНАЛІТИКИ АКСЕСУАРІВ І ПРИКРАС В ІМІДЖБІЛДИНГУ (ЧАСТИНА 1)
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2025.164.1.12-22Анотація
Метою статті є побудова концептуальної схеми інтерпретації колірних та символічних складових окремих аксесуарів та прикрас та демонстрація цієї схеми на окремих ілюстративних прикладах. У цій частині статті автор здійснив візуально-аналітичне дослідження деяких аксесуарів. З аналізу випливають кілька висновків. По-перше, аксесуари та прикраси візуалізують тіньові (непроявлені, нереалізовані) культурні та соціальні ідентичності їхніх власників. Візуальні образи аксесуарів та прикрас зазвичай представляють смисли та цінності, які не були актуалізовані, реалізовані, матеріалізовані в досвіді індивіда та/або соціальної (культурної) групи та стосовно яких індивід та/або соціальна група переживає реверсійні (ресентимент у негативному аспекті) афективні комплекси. Зазвичай такі комплекси включають суміш жалю/жалю, смутку, меланхолії, сорому, нереалізованої грандіозності, марнославства. По-друге, аксесуари та прикраси у своїй структурі відображають перелічені ідентичності з супутніми афективними комплексами та виступають символічними інструментами для підтримки невдалої інтерналізації ідентичностей. Вони «звітують» про цю невдалу інтерналізацію як перед суб'єктом-носієм, так і перед його оточенням. По-третє, аксесуари та прикраси вказують на психічну систему та одночасно програмують її з точки зору повторного переживання невдалого (незавершеного) досвіду в перенесеннях-повтореннях як на індивідуальному, так і на соціальному рівнях.





