ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ МОДЕЛЕЙ КРОСКУЛЬТУРНОГО МАРКЕТИНГУ В КОНЦЕПТ ПОВЕДІНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2025.163.1.143-151Анотація
Анотація. Поведінкова економіка враховує відхилення від раціональності, спричинені когнітивними упередженнями, емоціями та соціальними факторами. Кроскультурний маркетинг завдяки глибокому розумінню культурного контексту забезпечує релевантність, ефективність, етичність маркетингових кампаній в умовах глобального середовища. Імплементація моделей та інструментарію кроскультурного маркетингу в концепт поведінкової економіки, ефективне поєднання їх методології дозволяє розробляти і реалізовувати маркетингові стратегії в умовах глобального бізнес-середовища з врахування глокалізаційних трендів його функціонування. Метою даної статті є пошук спільних точок, впровадження в практику стратегування інструментарію кроскультурного маркетингу та підходи раціональної та ірраціональної поведінки, досліджувані в концепті поведінкової економіки. Встановлено, що поєднання цих двох напрямів дозволяє оптимізувати маркетингові стратегії, адаптуючи їх не лише до культурних особливостей, а й до психологічних механізмів впливу на споживчий вибір. Поведінкова економіка надає потужний інструментарій для впливу на споживачів. Ключові концепції, серед яких обмежена раціональність, евристики, теорія перспектив, а також когнітивні упередження – ефект прив'язки (якорування), ефект фреймінгу та інші – відіграють значну роль у формуванні рішень. Практичне застосування поведінкових підходів у кроскультурному маркетингу проявляється у адаптації всіх елементів аркетингового комплексу. Врахування етичних аспектів вимагає відмови від стереотипів та подолання культурних упереджень для побудови довіри зі споживачами. Синтез поведінкової економіки та кроскультурного маркетингу відкриває нові можливості для створення ефективних, культурно релевантних та етично відповідальних маркетингових стратегій.





