ФОРМУВАННЯ НОВИХ МОДЕЛЕЙ СПОЖИВЧОЇ ПОВЕДІНКИ ПІД ВПЛИВОМ СУЧАСНОЇ СВІТОВОЇ КРИЗИ ВАРТОСТІ ЖИТТЯ

Автор(и)

  • В.А. Крикун

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2024.161.1.115-128

Анотація

У статті розглянуто один з найвпливовіших сучасних світових драйверів міжнародного бізнесу – кризу вартості життя – та його вплив на сучасні моделі споживчої поведінки. Розглянуто тенденцію сповільнення економічного росту, динаміку та прогноз інфляційних коливань та індексу споживчих цін у світі та в Україні. Автором визначені три нові сегменти споживачів, які зʼявились за останні два роки під впливом світової кризи вартості життя, а саме – Бюджетно-орієнтовані споживачі, Cпоживачі, орієнтовані на заощадження та збереження цінності, та споживачі «Зараз-або-ніколи». Розглянуто моделі поведінки та способи заощадження даних споживчих груп, які набрали особливої популярності в світі за останні два роки, а саме, модель BNPL, переорієнтація на дешевших ритейлерів або товари-субститути, перехід на популярні власні торгові марки та товари-дублікати відомих брендів середнього на нижчого цінового сегменту, вплив та набуття популярності деінфлюенсерів в соціальних мережах, моделі спільних покупок, місячних або річних підписок на продукти, реферальних бонусів, програм лояльності, тощо. Проаналізовано декілька прикладів таких міжнародних та українських компаній, як Shein, Pinduoduo, Temu, Аврора, які завдяки орієнтації на особливості споживчої поведінки, зумовленої кризою вартості життя, успішно конкурують на ринку з вже давно відомими брендами, та з кожним місяцем збільшують кількість своїх клієнтів.

Завантаження

Опубліковано

2025-01-15