САСКАТЧЕВАНO-УКРАЇНCЬКІ ВІДНОСИНИ В ОСВІТІ: ІСТОРІЯ, СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2021.147.1.4-17Анотація
За останнє десятиліття інтернаціоналізація вищої освіти стала пріоритетом як для канадської провінції Саскачеван, так і для України. Маючи міцні історичні зв’язки, ці дві сторони намагаються побудувати однаково міцні відносини у галузі освіти. Аналізуючи освітні партнерських відносин та співпрацю між вищими навчальними закладами Саскачевану та України, стаття досліджує історію, природу та розвиток cаскачевано-українських відносин у вищій освіті. Автор аналізує саскачевано-українську співпрацю у галузі вищої освіти шляхом вивчення документів, безпосередньо пов’язаних із саскачевано-українськими відносинами, та тих, що окреслюють канадські федеральні та провінційні політичні ініціативи та законодавчі документи України. У статті також розглядається інформація з веб-сайтів університетів, які задіяні у співпрацю між Саскачеваном та Україною. Таким чином, автор досліджує різні ініціативи та програми стажування між двома університетами Саскачевану – університетом Реджайни та університетом Саскачевану та трьома державними університетами України – Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича, Івано-Франківським національним технічним університетом нафти і газу та Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка. Аналіз документів дає можливість виділити три основні категорії щодо природи та динаміки саскачевано-українських відносин: історія відносин між Саскачеваном та Україною, сучасний стан цих відносин та перспективи співпраці між Саскачеваном та Україною у освітній галузі. Незважаючи на потужну державну підтримку відносин між Саскачеваном та Україною в освіті, низка викликів постає у світлі поточного політико-економічного контексту. Автор розглядає ці виклики та пропонує рекомендації щодо розвитку подальшого освітнього співробітництва між Саскачеваном та Україною.