РОЛЬ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ У ФОРМУВАННІ ІННОВАЦІЙНО-ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ УНІВЕРСИТЕТІВ «ТРЕТЬОГО ПОКОЛІННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2020.144.1.41-52Анотація
Анотація. У статті розглядаються проблеми впровадження та використання міждисциплінарного підходу уформуванні інноваційно-підприємницьких університетів третього тисячоліття. Досліджуються міждисциплінарні зв’язки, які забезпечують міждисциплінарний підхід у сфері освіти, наукова база, а також система навчання як комплекс фундаментальних і таксономічних дисциплін. Використання міждисциплінарного підходу у професійній підготовці майбутніх спеціалістів розглядається як частина процесу формування їх професійної компетентності шляхом реалізації зв’язків із дисциплінами гуманітарної, соціально-економічної та природно-наукової підготовки. При компетентносному підході міждисциплінарні зв’язки дозволяють переносити знання, вміння та навички із одної сфери науки і професійної діяльності до інших. Міждисциплінарний підхід спрямований на зв'язок дисциплін, коли згладжуються протиріччя в опануванні ідей, методів і прийомів дослідження між науками та відбувається комплексне використання у професійній діяльності теорії і практики, отриманих на основі вивчених дисциплін. Розглянуті як суттєві переваги, так і проблеми, що виникають при використанні міждисциплінарного підходу. Доведено, що актуальним є попит на фахівців, що володіють універсальними вміннями та навичками,сформованими під впливом вивчення і взаємозв’язку дисциплін різних галузей. Обґрунтована необхідність посилення ролі міждисциплінарного підходу в формуванні університетів «третього покоління» як інноваційних форм підприємницької діяльності.
Ключові слова: міждисциплінарний підхід, компетенція, інтеграція, інновативність, інформаційно-технологічна революція, підприємництво.