КОГНІТИВНИЙ МАРКТИНГ ЯК СУЧАСНА СТРАТЕГІЯ УПРАВЛІННЯ

Автор(и)

  • В.А. Крикун Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2020.143.1.96-103

Анотація

Анотація. У статті розглянуто розвиток та суть когнітивного маркетингу. Когнітивний маркетинг це міждисциплінарний напрям, який поєднує когнітивну психологію, поведінкову економіку, класичний маркетинг, який за допомогою такої синергії дозволяє глибше зрозуміти споживчу поведінку та розширити інструменти дослідження та впливу традиційного маркетингу, допомогти побудувати ефективні маркетингові стратегії позиціонування і просування товару. Когнітивна психологія розглядає різні психічні процеси людини, такі як відчуття та сприйняття, розпізнавання образів, увага, навчання, пам’ять, формування понять, мислення, мова, емоції і процеси розвитку. Поведінкова економіка поєднує дослідження психологічних та економічних наук. Дослідження з поведінкової економіки показують, що в бaгaтьох випaдкaх люди не схильні чинити відповідно до
приписів неоклaсичної економіки і чaсто демонстрyють схильність до aбсолютно нерaціонaльної поведінки. Когнітивний маркетинг має на меті створення нових, не усвідомлених раніше споживачем потреб у певному продукті, який не лише задовольнить функціональні, тобто основні завдання даного продукту, але й створить новий бажаний стиль і стандарт життя, якого будуть прагнути споживачі даного продукту. У статті розглядаються основні ефекти когнітивного маркетингу, такі як формування нового способу життя та культури споживання, нові правила та практика використання продуктів та поведінки у певній ситуації, нова мода, тенденції та способи бути унікальними та модними за допомогою певних брендів. Також проаналізовано кілька успішних прикладів правильного використання когнітивного маркетингу на міжнародному ринку.
Ключові слова: когнітивний маркетинг, когнітивна психологія, поведінкова економіка

 

Біографія автора

  • В.А. Крикун , Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

    кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри міжнародного бізнесу 

Завантаження

Опубліковано

2020-10-17