РОЗВИТОК МІЖНАРОДНИХ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ ЯК ВАЖЛИВА ДОМІНАНТА ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2019.139..80-92Анотація
У статті туризм представлено як суспільне явище та одну з найбільш сталих складових світової економіки. Розглядаються структура і особливості світового ринку туристичних послуг, поняття туристичної послуги як об'єкта купівлі-продажу на світовому ринку. Обґрунтовано економічну важливість розвитку туризму та його вплив на економіку країн-експортерів і імпортерів за допомогою мультиплікативного ефекту.
У статті сформульовані основні характерні ознаки сучасного світового туристичного ринку: високі темпи розвитку, значний вклад в ВВП, у зовнішньоторговий оборот, в забезпечення зайнятості населення. Автори відмічають наявність істотних зовнішніх домінант розвитку туризму для різних країн світу, при чому як позитивних, так і негативних. Ці ефекти в обов’язковому порядку повинні бути враховані при визначенні стратегічних напрямків розвитку туризму, в тому числі в умовах створення туристичних кластерів. На теперішній час не викликає сумнівів той факт, що в умовах, які склалися, економіці країни вкрай необхідні потужні «локомотиви зростання». На думку авторів даного дослідження, ринок туристичних
Актуальні проблеми міжнародних відносин. Випуск 139. 2019. .
81
послуг може стати одним з них, стимулюючи розвиток суміжних ринків, при чому як товарних, так і ринку послуг.
Ключові слова: міжнародний туризм, туристична послуга, ринок туристичних послуг, міжнародна економіка, домінанти розвитку, туристичний потік.