ПУБЛІЧНА ДИПЛОМАТІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ СПРИЙНЯТТЯ УКРАЇНИ НА ЗАХОДІ В УМОВАХ ЗАГОСТРЕННЯ ВІДНОСИН З РОСІЄЮ

Автор(и)

  • N Pipchenko Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка
  • M Dovbenko Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2018.138.0.14-24

Анотація

Стаття присвячена аналізу публічної дипломатії України в умовах загострення відносин з Росією. Публічна дипломатія розглядається як інструмент формування сприйняття України на Заході, який перебуває під постійними загрозами інформаційного впливу з боку Російської Федерації.
У роботі проаналізовано роль публічної дипломатії у формуванні сприятливого образу держави в масовій свідомості і забезпечення національних інтересів на міжнародній арені. Визначено особливості становлення публічної дипломатії України на інституційному та практичному рівнях, що активно розвиваються з 2014 року після початку російської агресії проти України. Розглянуто концептуальні документи та спеціально створені інституції, покликані формувати позитивне сприйняття України за кордоном та протидіяти негативному впливу російської пропаганди. За допомогою контент-аналізу західного медіапростору щодо висвітлення України та експертної оцінки публічної дипломатії України встановлено особливості впливу публічної дипломатії України на формування її сприйняття на Заході та розроблено рекомендації з метою покращення сприйняття держави в умовах загострення відносин з Росією. До рекомендацій можна віднести розвиток західного і російського напрямів публічної дипломатії, посилення медіависвітлення та зміну наративів про Україну, а також залучення громадських активістів і артистів до просування національних інтересів держави за кордоном.

Біографії авторів

  • N Pipchenko, Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка
    Доктор політичних наук, доцент, доцент кафедри міжнародної інформації
  • M Dovbenko, Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка
    Магістр міжнародних комунікацій

Посилання

References

Доктрина інформаційної безпеки України. Указ Президента України від 25 лютого 2017 р. [Decree of the President of Ukraine ‘Doctrine of Information Security of Ukraine’, 25 February 2017], <http://www.president.gov.ua/documents/472017-21374>

Концепція популяризації України у світі та просування інтересів України у світовому інформаційному просторі. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. [Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine ‘The concept of Ukraine's popularization in the world and promotion of Ukraine's interests in the global information space’, 11 October 2016], <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/739-2016-%D1%80>

План заходів з реалізації Концепції популяризації України у світі та просування інтересів України у світовому інформаційному просторі. Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. [Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine ‘Plan of Action on implementation of the concept of Ukraine's popularization in the world and promotion of Ukraine's interests in the global information space’, 7 June 2017], <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/383-2017-%D1%80>

Strategic Communication Joint Integrating Concept (2009). Department of Defence concept. Version 1.0, <http://www.jcs.mil/Portals/36/Documents/Doctrine/concepts/jic_strategiccommunications.pdf?ver=2017-12-28-162005-353> 5. Cull N. (2006) Public diplomacy before Gullion. The evolution of a phrase. USC Center on Public Diplomacy, <https://uscpublicdiplomacy.org/blog/public-diplomacy-gullion-evolution-phrase> 6. Ellul J. (1973) Propaganda. The formation of men’s attitudes. New York: Taylor & Francis. 7. McLuhan M., Lapham L. H. (1994) Understanding Media: The Extensions of Man. MIT Press. 8. Nye J. S. (2008) Public Diplomacy and Soft Power, The Annals of the American Academy of Political and Social Science 616 (1): 94–109 9. Nye J., Owen W. (1996) America’s Information Edge. Foreign Affairs, <https://www.foreignaffairs.com/articles/united-states/1996-03-01/americas-information-edge>

Ross C. (2003) Pillars of public diplomacy. Grappling with international public opinion. Harvard International Review 25(2): 22-28

Zaharna R.S. (2010) Battles to Bridges. U.S Strategic Communication and Public Diplomacy after 9/11. Palgrave Macmillan.

Біденко А. (2018) Єдиний бренд України [The only brand of Ukraine]. Українська правда, <https://blogs.pravda.com.ua/authors/bidenko/5af4228d75eea/>

Вишницька А. (2018) Володимир Шейко: «Неможливо творити культурні феномени, не зважаючи на те, що відбувається у світі» [Volodymyr Sheyko: ‘It is impossible to create cultural phenomena, regardless of what is happening in the world’]. Культура і креативність, <https://www.culturepartnership.eu/ua/article/volodymyr-sheiko>

Довбенко М. (2018) Чи змінився Kiev на Kyiv? Результати кампанії, спрямованої на міжнародні медіа [Has Kiev changed to Kyiv? Results of a campaign targeting international media]. Радіо Свобода, <https://www.radiosvoboda.org/a/29557242.html?fbclid=IwAR3OSCGmwlJ0Dg9HFLc32-WGdFoScOuccTLBNqyujJGVS35KWZ25YzCJGwo>

Зернецька О. (1999) Глобальний розвиток систем масової комунікації і міжнародні відносини [Global development of mass communication systems and international relations]. К. : Освіта.

Actual problems of international relations. Release 138. 2019

Кондратенко О. (2017) Геостратегічний вимір зовнішньої політики Російської Федерації [Geostrategic dimension of the foreign policy of the Russian Federation]. К. : ВПЦ «Київський університет».

Кулеба Д. (2015) Публічна дипломатія – нова зброя України в умовах гібридної війни. [Public diplomacy is a new weapon of Ukraine in a hybrid war.] Українська правда, <https://www.eurointegration.com.ua/experts/2015/09/23/7038633/>

Кучмій О. (2016) Культурна дипломатія [Cultural diplomacy]. Комунікативні тренди міжнародних відносин [Communication trends of international relations]. К. : Центр вільної преси.

Макаренко Є. (2016) Комунікативний інструментарій зовнішньої політики [Communication tools of foreign policy]. Комунікативні тренди міжнародних відносин [Communication trends of international relations]. К. : Центр вільної преси.

Тихомирова Є. (2004) Паблік рилейшнз у глобалізованому світі [Public relations in the global world]. К. : Наша культура і наука.

Хижняк І. (2018) Від ‘навіки разом’ до ‘omnes et singulos’ (разом і окремо). Україна у системному протистоянні глобальних полюсів сили [From ‘forever together’ to ‘omnes et singulos’ (together and separately). Ukraine in the systemic confrontation of the global forces]. К. : Саміт-Книга.

Результати соціологічного опитування (2017): Якою побачили Україну гості Євробачення 2017? [How did Eurovision guests see Ukraine in 2017?] Інститут світової політики, <https://glavcom.ua/pub/pdf/49/4935/eurovision_2017_poll_ukr_0128.pdf>

Рік Української мови 2017/2018 [Year of the Ukrainian Language 2017/2018]. Посольство України в Німеччині. <https://germany.mfa.gov.ua/ua/ukraine-de/langyear>

Сайт myukraineis.org розкаже світові про Україну (2015) [The site myukraineis.org tells the world about Ukraine]. МЗС України, <https://mfa.gov.ua/ua/press-center/news/42892-sajt-myukraineisorg-rozkazhe-svitovi-pro-ukrajinu>

Спеціальний звіт (2015) ‘Основи організації та принципи діяльності державного іноземного телебачення і радіомовлення України’ [Special Report ‘Fundamentals of Organization and Activities’ Principles of the State Foreign Television and Radio Broadcasting Service of Ukraine’]. ГО «Телекритика», <https://ms.detector.media/content/files/telekritika_inomovlennja_2015.pdf>

Завантаження

Опубліковано

2019-05-02