ІМПЕРАТИВИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРО-МОЖНОСТІ КРАЇН НА СВІТОВОМУ РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ

Автор(и)

  • E Voinova Одеського національного університету імені І. І. Мечникова

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2018.137.0.98-109

Анотація

Анотація. В статті запропоновано теоретичне обґрунтування концепції підвищення конкурентоспроможності країн на світовому ринку фінансових послуг. Базою для визначення реперних точок, на які необхідно впливати при цьому, є складові конкурентоспроможності країни на світовому ринку фінансових послуг. В роботі визначено, що серед суб’єктів хто тим чи іншим чином є компетентним за підвищення певних елементів конкурентоспроможності країни наряду з експортерами є держава, освітні установи, вся галузь, і такий підхід суперечить твердженням М. Портера, який наголошував, що підвищити конкурентоспроможність можуть лише компанії в процесі конкурентної боротьби, і будь-які спроби державного втручання по її послабленню призводять до втрати конкурентних переваг.
Ключові слова: конкурентоспроможність країн, світовий ринок фінансових послуг, шляхи підвищення конкурентоспроможності

Біографія автора

  • E Voinova, Одеського національного університету імені І. І. Мечникова
    Кандидат економічних наук, доцент кафедри світового господарства і міжнародних економічних відносин

Посилання

References

Давлетгареев Н. Р. Пути повышения конкурентоспособности предприятий / Н. Р. Давлетгареев, Т. Б. Давлетгареева // Проблемы управления рыночной экономикой : межрегиональный сборник научных трудов. — 2015. — Т. 1. — С. 76-81.

Широканов Д. Факторы повышения конкурентоспособности экономики Беларуси в современных условиях: теоретико-методологические подходы в программных документах / Д.. Широканов // Журнал международного права и международных отношений. - 2006 — № 2. - С. 88-93

Бестужева С. В. Підвищення міжнародної конкурентоспроможності України в умовах нестабільності економічного розвитку / С. В. Бестужева // Глобальні та національні проблеми економіки. - 2017. - № 16. - С. 27-32.

Гаркава Ю. О. Напрями підвищення конкурентоспроможності країни / Ю. О. Гаркава, Т. Г. Міщенко // Інформаційні технології в економічних дослідженнях. - 2015. - № 1. - С. 111-122. – Режим доступу : http://doi.org/10.14308/ite000492

Радзієвська С. О. Сучасний стан і шляхи підвищення конкурентоспроможності економіки України / С. О. Радзієвська // Економічна наука. - 2012. - № 2. - С. 35-38.

Крухмаль О.В. Конкурентоспроможність банку та банківського продукту: фактори впливу та оцінка [Електронний ресурс] / О. В. Крухмаль, О. А. Барановська // Ефективна економіка. - 2014. - № 5. - Режим доступу: https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream/123456789/52665/6/Krukhmal_Konkurentospromozhnist_banku.pdf

Брітченко І. Г. Підвищення конкурентоспроможності банків на ринку банківських послуг України / І. Г. Брітченко // Науковий вісник Ужгородського університету. - 2015. - Випуск 1 (45). - Т.1. - С. 176-179.

Porter M. E. The Competitive Advantage of Nations / M. E. Porter // Harward Business Review. - 1990. - Vol. 68. - № 2. - P. 73-93.

Войнова Є.І. Методика оцінки конкурентоспроможності країн на світовому ринку фінансових послуг [електронний ресурс] / Є.І. Войнова // Економіка та суспільство. – 2016. - № 5 - Режим доступу : http://www.economyandsociety.in.ua/journal-5/12-stati-5/340-vojnova-e-i

Djankov S. Private Credit in 129 Countries / S. Djankov, C. McLiesh, A. Shleifer. - Journal of Financial Economics. - May 2007. - 46 p. - Access mode : http://www.doingbusiness.org/~/media/WBG/DoingBusiness/Documents/Methodology/Supporting-Papers/DB-Methodology-Private-Credit-in-129-Counties.pdf?la=en

Doing Business 2018 : Getting Credit - Legal Rights Questionnaire – «Survey_Economy_FullName». [electronic resource]. - 2018. - 18 р. - Access mode : http://www.doingbusiness.org/~/media/WBG/ DoingBusiness/Documents/Methodology/Survey-Instruments/DB18/DB18-Legal-Rights-Creation-questionnaire-en.pdf?la=en

Актуальні проблеми міжнародних відносин. Випуск 137. 2018. .

Getting Credit Methodology [electronic resource]. - Doing Business, 2017. - Access mode : http://www.doingbusiness.org/Methodology/Getting-Credit

Sinha B. Does Entry of Global Financial Services Brands Influence Commercial Borrowers in a Lesser Developed Economy? / B. Sinha // ICFAI Journal Of Brand Management. - 2009. - № 6(2). - Р. 37-44.

Services Trade Restrictions Database [electronic resource] // The World Bank. – 2018. – Access mode : http://data.worldbank.org/data-catalog/services-trade-restrictions

Rouzet D. Services Trade Restrictiveness Index (STRI) : Financial Services / D. Rouzet and others. – OECD, 2014. – 52 p. – Access mode : https://doi.org/10.1787/18166873

Завантаження

Опубліковано

2019-02-11