ДЕТЕРМІНАНТИ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОЇ ЕЛЕКТРОННОЇ ТОРГІВЛІ

Автор(и)

  • O M Yatsenko Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана
  • N O Dmytriyeva Університет «КРОК»

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2018.135.0.82-100

Анотація

У даній статті авторами узагальнюються результати досліджень вчених попередників, а також окремі актуальні події та питання комплексного оцінювання окремих детермінант та факторів впливу, зокрема, на розвиток
Актуальні проблеми міжнародних відносин. Випуск 135. 2018. .
83
міжнародної чи національної е-торгівлі. Завдяки системному аналізу електронна торговельна діяльність розглянута як результат взаємодії факторів ендогенного та екзогенного середовища. Екзогенні детермінанти міжнародної електронної торгівлі включають детермінанти мікро- та макросередовища. Детермінанти мікросередовища визначають систему взаємовідносин із споживачами, конкурентами, потенційними конкурентами, у тому числі з виробниками субститутів, з постачальниками та посередниками. Детермінанти макросередовища представлені економічними, політико-правовими, науково-технічними, природними та соціальними факторами. Такий підхід є предметом наших подальших наукових досліджень і спонукає до наступного пошукового етапу – дослідження міжнародних аспектів інституційного забезпечення регулювання міжнародної електронної торговельної діяльності.
Ключові слова: цифрова економіка, детермінанти, фактори, електронний (е-) бізнес, електронна (е-) торгівля, електронна (е-) комерція, Інтернет, інформаційно-комунікаційні технології, міжнародна електронна торговельна діяльність.

Біографії авторів

  • O M Yatsenko, Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана
    Доктор економічних наук, професор кафедри міжнародної торгівлі та маркетингу
  • N O Dmytriyeva, Університет «КРОК»
    Старший викладач кафедри міжнародних економічних відносин

Посилання

References

Alibaba stvorit 30% robochikh mіsts v tsifrovіy ekonomіtsі Kitayu / Fi.Novini: іnform. resurs. 18.04.2017. URL: http://news.finance.ua/ua/news/-/399637/alibaba-stvoryt-30-robochyh-mists-v-tsyfrovij-ekonomitsi-kytayu.

Bєlova O.І. Determіnanti motivatsіynogo mekhanіzmu strategіchnogo upravlіnnya v torgovelnikh merezhakh: klasifіkatsіya ta osoblivostі. Іnnovatsіyna ekonomіka. 2013. № 6(44). S. 235–241.

Bolshinstvo internet-magazinov zainteresovany v mezhdunarodnoy torgovle / PAI Spase Magazine. 20.10.2015. URL: http://psm7.com/most-online-stores-are-interested-in-international-trade.html.

Valkovets A.S., Yuskovich-Zhukovska V.І. Vpliv іntelektualnoї vlasnostі na elektronnu komertsіyu. Vіsnik Natsіonalnogo unіversitetu vodnogo gospodarstva ta prirodokoristuvannya. Serіya «Yekonomіka». 2012. № 3(59). S. 35–40.

Velikiy tlumachniy slovnik suchasnoї ukraїnskoї movi (z dod. і dopov.) / uklad. і golov. red. V.T. Busel. Kiїv; Іrpіn : VTF «Perun», 2005. 1728 s.

Visnovok na proekt Zakonu Ukraїni «Pro elektronnu komertsіyu» (reєstr. № 2306a vіd 17.06.2013 r., vneseniy narodnimi deputatami Ukraїni O.V.Bєlkovoyu, N.V.Agafonovoyu, O.M.Rizhenkovim ta іn.) [Yelektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=52409.

Voronin A. IBM: tekhnologii budut izmenyat biznes silnee, chem ekonomika / PC Week/RE. 27.03.2013. URL: http://www.pcweek.ru/idea/article/detail.php?ID=148844.

Giddens E. Ustroenie obshchestva: Ocherk teorii strukturatsii. M. : Akademicheskiy proekt, 2003. 528 s.

Demchenko D. Amazon stanet pervoy kompaniey s kapitalizatsiey v $1 trln / AIN: internet-zhurnal. 14.06.2017. URL: https://ain.ua/2017/06/14/mnenie-amazon-stanet-pervoj-kompaniej-s-kapitalizaciej-v-1-trln.

Actual problems of international relations. Release 135. 2018

Dmitrієva N.O. Mіzhnarodniy dosvіd u virіshennі problem іnformatsіynoї bezpeki elektronnoї torgіvlі. Zovnіshnya torgіvlya: ekonomіka, fіnansi, pravo. 2010. № 2. S. 153–165.

Dmitrієva N.O. Perspektivnі napryami opodatkuvannya mіzhnarodnoї elektronnoї torgіvlі v Ukraїnі. Vikliki globalіzatsії KhKhІ st. ta strategіya sotsіalno-ekonomіchnogo vіdrodzhennya Ukraїni : mater. Mіzhnarodnoї nauk.-prakt. konf. (Kiїv, 24 travnya 2016 r.). K. : KNTYeU, 2016. S. 92–95.

Druker P. Za fasadom informatsionnoy revolyutsii / Gumanitarnye tekhnologii: analiticheskiy portal. 10.12.2006. URL: http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/4975.

Zamedlenie rosta e-commerce v Yevrope vyzvano vysokoy stoimostyu transportirovki / Retail-Loyalty: zhurnal. 15.03.2016. URL: http://www.retail-loyalty.org/news/zamedlenie-rosta-e-commerce-v-evrope-vyzvano-vysokoy-stoimostyu-transportirovki/.

Interesnye fakty ob e-commerce: chto i kak pokupayut v seti? / PaySpace: Magazine. 23.01.2017. URL: http://psm7.com/news/interesnye-fakty-ob-e-commerce-chto-i-kak-pokupayut-v-seti.html.

Kak otreguliruyut e-commerce. Sem zamechaniy k proektu zakona. [Yelektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:sFQ55LsXQ_UJ:biz.liga.net/all/it/stati/2646035-kak-otreguliruyut-e-commerce-sem-zamechaniy-k-proektu-zakona.htm+&cd=52&hl=ru&ct=clnk&gl=ua.

Kastels M. Informatsionnaya epokha: ekonomika, obshchestvo i kultura / pod. nauch. red. O.I. Shkaratana. M. : GU-VShE, 2000. 606 s.

Kastels M. Stanovlenie obshchestva setevykh struktur // Novaya postindustrialnaya volna na Zapade : antologiya / pod red. V.L. Inozemtseva. M. : Academia 1999. S. 494–505.

Korotka T. Zmastіt kolesa mіzhnarodnіy torgіvlі / NV: Bіznes. 9 chervnya 2017. URL: http://biz.nv.ua/ukr/experts/korotka/zmastit-kolesa-mizhnarodnij-torgivli-1287582.html.

Kramorenko N.R. Suchasnі determіnanti elektronnoї komertsії v segmentі V2V. Formuvannya rinkovoї ekonomіki. 2010. № 23. S. 351–359.

Kratkiy obzor rynka elektronnoy kommertsii v mire / Ye-business: informatsionnyy biznes-portal. 16.06.2012. URL: http://el-business.ucoz.ru/news/kratkij_obzor_rynka_ehlektronnoj_kommercii_v_mire/2012-06-16-56.

Kudіnova A. Globalnі determіnanti transformatsії vіdnosin spozhivannya. Tovari ta rinki. 2014. № 1. S. 14–25.

Kuper R., Dobs R. Revolyutsiya v sfere elektronnoy roznichnoy torgovli Kitaya. Mysl: zhurnal ukrainskogo isteblishmenta. 2013. № 5(45). URL: http://www.idea-magazine.com.ua/archive/11460/advance/11470.html.

Mazarakі A., Melnik T. Determіnanti rozvitku zovnіshnoї torgіvlі Ukraїni іnnovatsіynoyu produktsієyu. Vіsnik KNTYeU. 2012. № 2. S. 5–20.

Mazarakі A., Melnik T. Іnnovatsії yak dzherelo strategіchnikh konkurentnikh perevag. Vіsnik KNTYeU. 2010. № 2. S. 5–17.

Melnik O.G., Nagіrna M.Ya. Dіagnostika faktorіv vplivu na eksportnu dіyalnіst pіdpriєmstva. Іnnovatsіyna ekonomіka. 2013. № 5. S. 63–66.

Onlayn-torgovlya menyaet geografiyu / Vesti: Ekonomika. 02.07.2013. URL: http://1nnc.net/economics/88579.html.

Poka tolko polovina riteylerov torguet v onlayne / PC Week: informatsionnyy portal. 21.03.2017. URL: https://www.itweek.ru/idea/news-company/detail.php?ID=193417.

Poltorak K.A., Zozulov O.V. Suchasniy stan rinku іnternet-tekhnologіy: determіnanti rozvitku rinku ta novі pіdkhodi do marketingovoї dіyalnostі. Yekonomіchniy vіsnik NTUU «Kiїvskiy polіtekhnіchniy іnstitut». 2015. № 12. S. 372–378.

Актуальні проблеми міжнародних відносин. Випуск 135. 2018. .

Pro elektronnu komertsіyu: Zakon Ukraїni vіd 25 veresnya 2015 r. № 675-VIII // Zakonodavstvo Ukraїni: ofіtsіyniy veb-sayt. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/675-19.

Proekt Mіzhnarodnogo Khabu po upravlіnnyu proektami stalogo rozvitku / ContentNet : іnform. resurs. URL: http://www.c2n.biz/index_biz_new.php.

Romanenko O. Determіnanti komunіkatsіynogo potentsіalu Іnternet. Regіonalnі aspekti rozvitku produktivnikh sil Ukraїni. 2014. Vip. 19. S. 167–173.

Rudaya A. Sem klyuchevykh otlichiy kitayskikh i zapadnykh potrebiteley / IGate: novosti IT-rynka. 14.11.2014. URL: http://igate.com.ua/news/3855-sem-klyuchevyh-otlichij-kitajskih-i-zapadnyh-potrebitelej.

Semenyuk І.Yu. Otsіnka vplivu faktorіv na rozvitok zovnіshnoekonomіchnoї dіyalnostі pіdpriєmstv mashinobudіvnoї galuzі Ukraїni. Współpraca Europejska. 2017. № 4(23). S. 38–50.

Sіdenko S.V., Stadnik O.І. Іnternatsіonalіzatsіya іntelektualnoї vlasnostі. Naukoviy vіsnik Іnstitutu mіzhnarodnikh vіdnosin NAU. 2013. T. 1. № 1. S. 4–7.

Toffler E. Tretya volna. M. : Izd-vo AST, 2002. 776 s.

Fomichev V.I. Mezhdunarodnaya torgovlya. Teoriya konkurentnykh preimushchestv Maykla Portera / Polka bukinista: internet-biblioteka. URL: http://polbu.ru/fomichev_inttrading/ch09_i.html.

Cherez 10 let rynok interneta veshchey dostignet $8 trln. / PaySpace: Magazine. 21.04.2015. URL: http://payspacemagazine.com/in-10-years-the-market-of-the-internet-of-things-will-reach-8-trillion.html.

Shapovalova T.V. Sotsіalnі merezhі – determіnant sotsіalnogo kapіtalu. Naukoviy vіsnik: Fіnansi, banki, іnvestitsії. 2013. № 3. S. 131–135.

Yatsenko O. Globalіzatsіynі determіnanti rozvitku sirovinnikh rinkіv. Mіzhnarodna ekonomіchna polіtika. 2013. № 2(19). S. 66–100.

Cross-border ecommerce gains traction; US, UK, Germany – top hotspots: report / The Paypers: Insights into Paypers. 30.10.2014. URL: https://www.thepaypers.com/ecommerce/cross-border-ecommerce-gains-traction-us-uk-germany-top-hotspots-report/757117-25.

Deloitte. Global Powers of Retailing 2016 Navigating the new digital divide / Deloitte Touche Tohmatsu Limited. 47 p. URL: http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Consumer-Business/gx-cb-global-powers-of-retailing-2016.pdf.

Digital Globalization: The New Era Of Global Flows / McKinsey Global Institute, 2016. URL: https://www.the-digital-insurer.com/digital-globalization-the-new-era-of-global-flows-mckinsey-report-by-james-manyik-and-susan-lund/

E-commerce statistics for individuals: About two thirds of internet users in the EU shopped online in 2016 / European Union: ofіtsіyniy veb-sayt ЄS. Eurostat. December 2017. URL: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/E-commerce_statistics_for_individuals.

Global marketplaces to own 39% of online retail market in 2020 / E-Commerce News. June 10, 2015. URL: http://ecommercenews.eu/global-marketplaces-to-own-39-of-online-retail-market-in-2020/

Global Powers of Retailing 2017: the art and science of customers / Deloitte: Global Powers of Retailing report. 47 p. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/consumer-industrial-products/gx-cip-2017-global-powers-of-retailing.pdf.

Jackson M. Social and Economic Networks. Princeton, N. J. ; Woodstock : Princeton University Press, 2008. 544 p.

Katzfey R. How to Increase Revenue via International Ecommerce / Multichannel Merchant: online research resource March 30, 2015. URL:

Actual problems of international relations. Release 135. 2018

http://multichannelmerchant.com/global-2/payments/increase-revenue-via-international-ecommerce-30032015/

New rules should boost cross-border ecommerce in Europe / Ecommerce News europe. May 26, 2016. URL: http://ecommercenews.eu/new-rules-boost-cross-border-ecommerce-europe/

Over 50 percent of European retail sales will be influenced by previous online browsing by end of 2020 / The Paypers: Insights into Paypers. 31 July 2015. URL: http://www.thepaypers.com/ecommerce/over-50-percent-of-european-retail-sales-will-be-claimed-by-ecommerce-by-enfd-of-2020/760801-25.

PayPal Cross-Border Consumer Research 2016: Global Summary Report / PayPal Inc.. 2016. 22 p. URL: https://www.paypalobjects.com/digitalassets/c/website/marketing/global/shared/global/media-resources/documents/passport-citation.pdf.

Porter M.E. Competitive Advantage: creating and sustaining superior performance: With a new introduction. New York : Free Press, 1998. 397 r.

Porter M.E. The competitive Advantage of Nations. New York : Free Press, 1990. 875 p.

Rastogi N., Trivedi M.K. PESTLE technique – a tool to identify external risks in construction projects. International Research Journal of Engineering and Technology. 2016. Vol. 03. Issue 1. R. 384–388.

Retailers expect global market places to own nearly 40% of online retail market in 2020 / FashionUnited. 10 June 2015. URL: http://newsroom.nyenrode.nl/retailers- expect-global-market-places-to-own-nearly-40-of-online-retail-market-in-2020/.

Worldwide retail ecommerce sales will reach $1.915 trillion this year / e-Marketer inc.: іnformatsіyniy veb-sayt. August 22, 2016. URL: https://www.emarketer.com/Article/Worldwide-Retail-Ecommerce-Sales-Will-Reach-1915-Trillion-This-Year/1014369.

Завантаження

Опубліковано

2018-10-07