ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ВИХОДУ КОМПАНІЙ-ВИРОБНИКІВ ТОВАРІВ ЗАЛІЗНИЧНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ НА ЗОВНІШНІ РИНКИИ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2015.125.1.161-170Анотація
Міжнародний досвід показує, що в сучасних умовах виходу із фінансово-економічної кризи та загострення конкурентної боротьби між національними економіками за кращі ринки збуту, доступ до закордонних ринків є одним із дієвих механізмів підвищення конкурентоздатності бізнесу, його ефективності та збільшення рівня прибутку. Вихід на закордонні ринки не тільки виступає джерелом отримання додаткового прибутку, а й відкриває нові можливості для виробників від доступу до нових технологій.
Основою виходу на зовнішні ринки є реалізація вигоди від міжнародного поділу праці та участі компаній у міжнародних ланцюжках доданої вартості. Такий вихід може здійснюватися у вигляді прямого експорту готових товарів, комплексних вузлів та агрегатів або через експорт окремих деталей чи навіть технологій. Експорт стає оптимальним тоді, коли компанія найповніше використовує свої переваги від входження в міжнародні ланцюжки поставок.
Залізничне машинобудування становить комплексну галузь, яка має свої аспекти розвитку та функціонування. Але в той же час, вона підпорядковується загальним економічним тенденціям та глобальним процесам. Аналізуючи діяльність компаній залізничного машинобудування з освоєння нових закордонних ринків, необхідно ретельно розгля-
нути, яким чином специфічні риси, притаманні галузі залізничного машинобудування, накладаються на загальноекономічні тенденції розвитку світової економіки.
Ключові слова: залізничне машинобудування, зовнішні ринки, експорт, експортна стратегія, ефективність бізнесу.
Посилання
Mottaghian K. The Influences of Internet on the Organizational Buying Behavior of Professional Services: Master’s Thesis: 11.05.04 / K. Mottaghian. – Lulea University of Technology. IES 971 87 Lulea, 2004. – 97 p.
Stankovic L. Research Industrial Buyer Behavior – Key Factor of Strategic Positioning / L. Stankovic, S. Djuki // Facta Uoi-versitatis, Series: Economics and Organization. – 2000. – Vol. 1. – № 8. – P. 17-25 л.
Аакер Д. А. Стратегическое рыночное управление: Бизнес-стратегии для успешного менеджмента: пер. с англ. / Дэвид А. Аакер. – [6-е изд., междунар.]. – СПб. : Питер, 2003. – 642 с.
Герасимчук В. Г. Маркетинг: теорія і практика: навч. посіб. / В. Г. Герасимчук. – К. : Вища школа, 1994. – 327 с.
Діброва Т. Г. Маркетингова політика комунікацій: стратегії, вітчизняна практика: навч. посіб. / Т. Г. Діброва. – К. : Професіонал, 2009. – 320 с.
Зозулёв A. B. Промышленный маркетинг: рыночная стратегия: учеб. пособие / A. B. Зозулёв. – К. : Центр учеб. лит., 2010. – 576 с.
Промышленный маркетинг: учеб. пособие / под ред. В. Л. Пилюшепко. – Донецк. ДонГАУ, 2008. – 68 c.
Росситер Дж. Реклама и продвижение товаров: пер. с англ. / Дж. Р. Росситер, Л. Перси; [под ред. Л. А. Волковой]. – СПб. : Питер, 2000. – 656 с.
Телешов О. С. Маркетинг у промисловості: підручник / О. С. Телетов. – К. : Центр навч. літ-ри, 2004. – 248 с.
Фэррис Поль У. Маркетинговые показатели: Более 50 показателей, которые важно знать каждому руководителю / Поль У. Фэррис, Нейд Т. Бендл, Филипп И. Пфайфер, Девид Дж. Рейб-штейн; пер. с англ. под науч. ред. И. В. Тараненко. – Днепропетровск
: Баланс Бизнес Букс, 2009. – 480 с.