МІЖНАРОДНИЙ БІЗНЕС ТА АДАПТИВНЕ УПРАВЛІННЯ ФІРМОЮ В ІНФОРМАЦІЙНУ ЕПОХУ

Автор(и)

  • І. І. Cherlenyak завідувач кафедри міжнародного бізнесу, логістики та менеджменту Державного вищого навчального закладу «Ужгородський державний університет»
  • V. P. Fedurtsia доцент кафедри міжнародного бізнесу, логістики та менеджменту Державного вищого навчального закладу «Ужгородський державний університет»

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2014.122.1.

Анотація

Анотація. В статті розглянуто проблему розробки та обгрунтування конструк-
тивних елементів нових організаційних технологій та систем управління фірмою в умо-
вах глобалізації, інформаційної епохи та наступу в міжнародному бізнесі сектору
«економіки знань». Показано, що з точки зору здатності фірми до самоорганізації ці нові
конструктивні елементи можна класифікувати наступним чином: культура організації,
інтелект організації, свідомість організації, організаційна свідомість. Доводиться, що
організаційна свідомість є накладанням основ індивідуальної культури та організаційної
культури в певному субколективному «Я». Показано, що організаційна свідомість – це
той рівень, де об’єднується теологічна та екологічна установка суміщення індивідуаль-
ного та колективного як особливої форми смислового емоційно-раціонального впорядку-
вання цілей фірми.
Доведено, що свідомість організації матеріально реалізується в особливому виді – у
мережі комунікацій учасників та пов’язаних з ними процесів модифікації мотивацій та
потреб і можливостей фірми.
Встановлено, що з метою оптимізації організаційних систем фірми необхідно вміти
виділяти та аналізувати характеристики організаційної свідомості: суб’єктність, ін-
тенціональність, модальність. Вирішення задач адаптації фірми в період наступу еко-
номіки знань до змінних умов зовнішнього середовища у самостійної, в межах раціональ-
ного вибору, організації повинно вирішуватися на основі інтелектуальних здібностей та
інтелектуальних засобів та технологій.
Повний комплекс умов самозабезпечення життєдіяльності фірми-організаційної си-
стеми виникає при створенні нею власних продуктивних сил, при формуванні власного ін-
телекту, при забезпеченні когнітивної спроможності.
Оптимізацією в такому фокусі є якраз здатність використати умову «надлишково-
сті» свідомості над буденно-необхідним рівнем функціональності для її розширення та
поглиблення. Це є сьогодні обов’язковою передумовою успіху в конкурентній боротьбі на
рівні викликів сучасного міжнародного бізнесу, нової економіки знань та інформаційної
епохи.
Ключові слова: економіка знань, інформаційна епоха, фірма, організаційна свідо-
мість, організаційна культура.

Біографії авторів

  • І. І. Cherlenyak, завідувач кафедри міжнародного бізнесу, логістики та менеджменту Державного вищого навчального закладу «Ужгородський державний університет»

    доктор наук з державного управління

  • V. P. Fedurtsia, доцент кафедри міжнародного бізнесу, логістики та менеджменту Державного вищого навчального закладу «Ужгородський державний університет»

    кандидат економічних наук

Завантаження

Опубліковано

2014-11-12