ГЛОБАЛІЗАЦІЙНІ ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2014.122.1.Анотація
Анотація. Враховуючи обмеженість державних коштів, виникає нагальна потреба у
підвищенні ефективності їх використання. Важливими завданнями держави з однієї сто-
рони повинні стати: підвищення соціально-економічного розвитку країни, забезпечення
економічного зростання, підтримка національної безпеки країни, з іншої – сприяння роз-
витку досконалого конкурентного середовища, реалізація задачі подальшої ринкової
трансформації, інтеграції у світовий економічний простір, що актуалізує необхідність
відповідних інституційних змін щодо механізму державних закупівель товарів, робіт і
послуг у національній економіці з метою стимулювання поступового відновлення пози-
тивної динаміки економічного зростання.
У статті висвітлено сутність державних закупівель та обґрунтовано їхню роль і
значення в умовах глобалізації та інтеграції України до світового ринку. Визначено ін-
ституційні обмеженнями інтеграції ринку державних закупівель України до світової
торговельної системи.
Встановлено, що в сучасних умовах важливим є врахування досвіду торгівлі провід-
них країн на міжнародному ринку державних закупівель товарів і послуг та його адап-
тування в Україні. Підготовка та впровадження зони вільної торгівлі у контексті
державних закупівель між Україною та світом є потужним за своїм впливом процесом,
який торкатиметься інтересів багатьох суб’єктів економіки. Поруч з цим важливим є
уведення виваженої системи протекціонізму, яка буде відповідати принципам паритет-
ності у відносинах з країнами-партнерами, економічної ефективності при витрачанні
бюджетних коштів, надання преференцій та пріоритетності у розвитку національного
виробництва. Насамперед необхідна адаптація вітчизняного законодавства до країн-
учасниць міжнародної торгівлі, нарощування обсягів виробництва та виготовлення про-
дукції належної якості з метою утворення повноцінного конкурентного середовища на
міжнародній арені.
Ключові слова: державні закупівлі, світова торгівля, конкурентне середовище, пре-
ференції, протекціонізм, Європейський Союз, міжнародна конкуренція.