РОЛЬ ЗОВНІШНЬО-ТОРГІВЕЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • I. Y. Golubiy доцент кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин Київсь- кого національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2014.121.1.

Анотація

Анотація. Інтенсифікація впливу світовогосподарських процесів на розвиток націо-
нальної економіки відбувається в контексті підвищення конкуренції та збільшення зна-
чення транснаціональних факторів розвитку. Глобальна фінансова криза підтвердила
уразливість української економіки від зовнішніх факторів, що виражаються в конкрет-
них діях торговельних партнерів країни. В цьому зв’язку істотно підвищується значення
зовнішньоторговельної політики як одного з найважливіших інструментів соціально-еко-
номічного розвитку, підвищення конкурентоспроможності економіки та забезпечення
захисту національних товаровиробників. Збільшується вплив внутрішніх заходів регулю-
вання зовнішньої торгівлі в загальному арсеналі заходів забезпечення економічної безпеки.
У статті досліджується питання впливу реалізації зовнішньо-торгівельної політики
на забезпечення конкурентоспроможності національної економіки в умовах глобальної
нестабільності. Здійснено аналіз ефективності реалізації зовнішньо-торгівельної в
Україні та визначено напрями її удосконалення. Окреслено шляхи підвищення ролі зов-
нішньо-торгівельної у забезпеченні конкурентоспроможності національної економіки на
світовому ринку. Надаються пропозиції щодо зміцнення позицій вітчизняної економіки.
Особливу увагу приділено узагальненню особливостей, специфіки трансформації зов-
нішньоторговельних відносин і проблемам формування сучасної національної зовнішнь-
оторговельної політики, встановленню пріоритетів реалізації національних інтересів
України за умов її інтеграційного розвитку.
Ключові слова: зовнішньоекономічна політика, зовнішньо-торгівельна політика, кон-
курентоспроможність економіки, глобалізація, експорт, імпорт.

Біографія автора

  • I. Y. Golubiy, доцент кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин Київсь- кого національного університету імені Тараса Шевченка

    кандидат економічних наук

Завантаження

Опубліковано

2014-11-12