ВПРОВАДЖЕННЯ МЕРЕЖЕВОЇ ПАРАДИГМИ ЯК ЗАПОРУКИ ВИСОКОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КРАЇНИ

Автор(и)

  • V. P. Mazurenko Професор кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2014.119.2.

Анотація

Анотація. В статті обґрунтовано необхідність розгляду мережевої парадигми по-
будови економічних зв’язків як фактора забезпечення підвищення конкурентоспромож-
ності країни в умовах глобалізованої економіки. Охарактеризовано теоретичну сутність
мережевої парадигми та визначено особливості сучасної мережевої економіки, заснова-
ної на цій парадигмі. Зокрема, сучасна мережева економіка базується на п’ятому тех-
нологічному устрої, створює сприятливі можливості для глобалізації ринків фінансів,
товарів, робочої сили; встановлює прямі горизонтальні зв’язки між різними індивідуу-
мами тощо.
Показано трансформацію змісту та властивостей функціонування ринкової еконо-
міки в нових умовах.
Окреслено завдання, виконання яких необхідне для переходу економіки до мережевого
типу з метою забезпечення її конкурентоспроможності в сучасних умовах глобалізації.
Серед основних завдань є запровадження управлінням проектами інноваційного глобаль-
ного бізнесу, комерціалізація результатів наукових досліджень, ведення глобального біз-
несу, розвиток конкуренції тощо.
Розглянуто роль держави у формуванні національних переваг. Вона полягає у впливі
на параметри виробничих факторів шляхом грошово-кредитної, податкової, митної по-
літики уряду.
Аналіз економічної політики різних держав показує, що країни, що розвиваються, по-
винні йти шляхом раціонального включення національної економіки в складну мережу гос-
подарських зв’язків. В зв’язку із цим їхня зовнішньоекономічна політика повинна перед-
бачати: створення умов для розвитку експортних галузей або орієнтацію галузей на екс-
портне виробництво; оцінку доцільності розвитку тих або інших галузей і прийняття
програми згортання тих, які не можуть конкурувати з імпортним виробництвом; мит-
ний захист, фінансове й фіскальне стимулювання.
Ключові слова: мережева парадигма, мережева економіка, конкурентоспроможність країни, глобалізація, комунікаційні системи, інформаційно-комунікаційні технології, інновації.

Біографія автора

  • V. P. Mazurenko, Професор кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

    Кандидат економічних наук, доцент

Опубліковано

2014-07-01