ФІНАНСУВАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ФРН
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2014.118.1.Анотація
Анотація. У статті проаналізовано сучасний механізм фінансування транспортної
інфраструктури ФРН.
З’ясовано, що Федеральний Уряд Німеччини несе головну відповідальність за розви-
ток федеральної транспортної інфраструктури, основою для розвитку якої слугують
федеральні плани транспортних шляхів. Встановлено, що стратегічним завданням Уряду
при розробці зазначених планів є збереження конкурентних переваг німецької економіки,
які вона отримує за рахунок високого рівня розвитку транспортної інфраструктури. Від-
повідно, найвищий пріоритет в структурі витрат (65%) мають інвестиції на підтримку
та обслуговування.
Розкрито, що включення проекту до Інвестиційного рамкового плану означає ви-
знання Федеральним Урядом важливості проекту та відповідне пріоритетне фінансу-
вання. І навпаки: як правило, проекти, не включені до Інвестиційного рамкового плану, не
підлягають фінансуванню в запланованому періоді. У плані враховується стратегія Фе-
дерального Уряду щодо збільшення частки залізничного транспорту в вантажо- і паса-
жироперевезеннях.
Виявлено, що плани формуються Федеральним міністерством транспорту та роз-
витку міст і затверджуються Федеральним Урядом. Затверджений план містить всі
проекти щодо всіх видів транспорту та враховує також планування заходів, що не вхо-
дять безпосередньо до компетенції Федерального Уряду: розширення портів, аеропор-
тів, терміналів.
Узагальнено, що план складається, виходячи з прогнозів розвитку вантажо- і паса-
жироперевезень на відповідний період, є рамковою програмою і не має сили закону або фі-
нансового плану (носить рекомендаційний характер).
Ключові слова: регулювання економіки, державна економічна політика ФРН, транс-
портна інфраструктура ФРН, Федеральний Уряд Німеччини, Інвестиційний рамковий
план.