РОЗВИТОК СУЧАСНОЇ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГУ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

Автор(и)

  • V. P. Mazurenko Кандидат економічних наук, доцент, професор кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2014.118.1.

Анотація

Анотація. Інтернет на сьогодні є інструментом ведення бізнесу, що задовольняє ін-
формаційні потреби й створює ефективну систему взаємовідносин підприємств зі спо-
живачами, а також усіма елементами зовнішнього бізнес середовища. Означене
актуалізує комплексне дослідження концептуальних засад Інтернет-маркетингу та його
інструментарію, ролі мережі Інтернет в процесах глобалізації бізнесу та набуває важ-
ливе науково-практичне значення.
Розвиток інформаційних технологій, поява бурхливе зростання електронної комерції
стали основою для появи нового напряму в сучасній концепції маркетингу взаємодії – Ін-
тернет-маркетингу. Як підприємницька діяльність Інтернет-маркетинг включає цілий
комплекс взаємопов’язаних методів та інструментів до яких відносять медійну (банерну)
рекламу, контекстну (пошукову) рекламу public relations, пошуковий маркетинг (опти-
мізація сайтів під пошукові системи або SEO та маркетинг із включенням пошукових си-
стем або SEM), просування в соціальних мережа (SMM), оптимізація сайту під соціальні
мережі (SMO), BBS, E-mail реклама, e-CRM-системи, вірусний маркетинг, партизансь-
кий маркетинг, прямий маркетинг, інтернет-брендінг, блоггінг-маркетинг, віджет-мар-
кетинг, проведення маркетингових досліджень в мережі Інтернет (зокрема, вивчення
попиту та споживчої аудиторії, освоєння алгоритмів формування і забезпечення високої
ефективності рекламних кампаній, способів правильного позиціонування торгової марки
на ринку тощо), збут продукції через мережу Інтернет (Інтернет магазини, торговельні
Інтернет системи) тощо.
Спираючись на сучасну концепцію маркетингу взаємодії, яка передбачає побудову до-
вгострокових відносин з клієнтами на основі ефективної системі взаємодії, зокрема за до-
помогою сучасних засобів комунікації, Інтернет маркетинг можна розглядати як новий
напрям означеної концепції. З огляду на означене, Інтернет маркетинг автор визначає
як теорію та методологію організації маркетингу в глобальній мережі з використанням
сучасних інноваційних ІКТ для досягнення цілей суб’єктів ринкової діяльності через мак-
симальне задоволення потреб кінцевих споживачів.
Інтернет маркетинг як методологія і практично-орієнтований інструментарій ве-
дення бізнесу реалізую свою діяльність через виконання конкретних функцій: аналітичну,
управлінську, організацію збуту, організацію виробництва та комунікаційну. Звісно, ви-
користання Інтернету привносить нові особливості і переваги в порівнянні з маркетин-
гом, заснованому на традиційних технологіях та класичному маркетингу мікс. Перш за
все з’являються нові інструменти проведення маркетингових кампаній. Відбувається
поєднання традиційних методів маркетингу та нових інформаційних технологій. В нау-
ковій літературі виділяють три основні напрями Інтернет-маркетингу, відповідно до
яких доцільно розглядати його інструменти та особливості. Зокрема, кампанії щодо про-
сування; маркетингові дослідження з позиції виробника/продавця продукції; організація
торгівлі через Інтернет. Поява Інтернет маркетингу є ключовим моментом в еволюції
просування продукту.
Інтернет, як особлива форма масової комунікації, формує інформаційний простір як
інтерактивне середовище з потужним двостороннім зв’язком. Характерною особливі-
стю маркетингових комунікацій Інтернет маркетингу є їх зворотній зв’язок компаній
виробників зі споживачами в режимі реального часу, що значно знижує фінансові вит-
рати при комунікації. Інтернет надає маркетологу унікальні засоби таргетингу.
Інтернет поєднав у собі інтерактивний характер комунікації, гіпермедійну природу
і можливість побудови індивідуальної взаємодії. Глобальна комп’ютерна Мережа є од-
ночасно і новим середовищем спілкування, і ринком з десятками мільйонів потенційних
клієнтів, які володіють досить високим рівнем доходу.
Поява і розвиток мережі Інтернет, вдосконалення інформаційних технологій, си-
стем, і стандартів їх взаємодії привели до створення нового напрямку сучасного бізнесу
– електронного бізнесу, найважливішою складовою якого є електронна комерція. Вона
дозволяє компаніям більш повно взаємодіяти з постачальниками і швидше реагувати на
запити й очікування споживачів.
Швидке поширення Інтернету як засобу передачі інформації в економіці стало при-
родним продовженням розвитку нових економічних реалій, коли швидкість, точність і
простота інформаційного обміну стали нагальними для виживання компанії на ринку.
Це ефективний інструмент досліджень, розвитку торгівлі і бізнесу, впливу на аудиторію.
Ключові слова: Інтернет маркетинг, Інтернет технології, інформаційно-комуніка-
ційні технології, інструменти Інтернет маркетингу, електронна торгівля, просування
продукту в мережі Інтернет, гіпермедійне середовище, маркетингові дослідження в ме-
режі Інтернет.

Завантаження

Опубліковано

2014-06-08