ОСОБЛИВОСТІ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ МАСОВИХ КОМУНІКАЦІЙ У ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОМУ СВІТІ

Автор(и)

  • О. V. Shumylo аспірант Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2014.118.1.

Анотація

Анотація. Одним з основних аспектів функціонування постіндустріального суспіль-
ства є наявність глобалізаційних процесів, які протікають на усіх рівнях та в усіх сфе-
рах життєдіяльності суспільства. Важливим чинником переходу явищ з локального та
міждержавного масштабу до глобального, є інтенсифікація масової комунікації, яка під-
порядковує різнорідні суспільства одному «знаменнику», як і глобалізація, що здатна про-
дукувати розповсюдження, уніфікацію та тотальну інтеграцію одного цілого.
У статті розглядаються специфічні особливості висвітлення глобалізації як куль-
турно обумовленого явища через призму теорій комунікації. Глобалізація у світлі теорій
комунікації розглядається з імперіалістичних та плюралістичних позицій. Пропонується
підхід до аналізу культурних аспектів глобалізації як до гомогенізованого або гетероге-
нізованого середовища.
Ключові слова: глобалізація, масова комунікація, франкфуртська школа, гомогені-
зація культури, гетерогенізація, культурний імперіалізм, плюралізм, меркантилізм, куль-
тура споживання.

Завантаження

Опубліковано

2014-06-08