КОГНИТИВНИЙ ДИСОНАНС ЯК ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2010.89.1.Анотація
В самій назві поняття масової комунікації вже закладена основна її характеристика – масовість. Масова комунікація – безособистісна, монологічна, спрямована на велику кіль- кість людей одночасно і опосередкована технічними засобами. Для цього виду кому- нікації характерне те, що інформація, яка нею подається, є з певної точки зору неспецифічною по відношенню до кожного окремого індивіда. Звісно, кожний акт кому- нікації – і масової теж – має свою певну цільову аудиторію, набір каналів, контекст і певне завдання.
В самом названии понятие массовой коммуникации уже заложена основная ее характеристика - массовость. Массовая коммуникация - безличная, монологическая, направленная на большое коли-чество людей одновременно и опосредованное техническими средствами. Для этого вида кому-то коммуникациями характерно то, что информация, которая ею подается, есть с определенной точки зрения неспецифической по отношению к каждому отдельному индивида. Конечно, каждый акт кому-то коммуникациями - и массовой тоже - имеет свою определенную целевую аудиторию, набор каналов, контекст и определенную задачу.
The article deals with the phenomenon of cognitive dissonance, which may appear in the consciousness of a communicative recipient and its impact on the ef- ficiency of communication. The term «cognitive dissonance» as well as its theo- retical background is also briefly introduced.