ПРОГНОЗУВАННЯ ЗЛИТТІВ ТА ПОГЛИНАНЬ: МЕТОДОЛОГІЯ ОЦІНКИ ВАРТОСТІ ТА ЕФЕКТИ ДЛЯ УЧАСНИКІВ

Автор(и)

  • В.А. Вергун
  • М.В. Гранчак

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2024.160.1.138-151

Анотація

Анотація. У статті досліджується учасники ринку, які можуть отримати вигоду від прогнозування злиттів та поглинань (M&A), а також вплив їх цільових очікувань на вимоги до прогнозів M&A. Ці учасники (їх також називають кінцевими користувачами прогнозів злиття та поглинання) - акціонери компанії, які розглядають можливість продажу свого бізнесу, акціонери та керівництво компанії, які розглядають можливість придбання однієї чи кількох інших компаній, акціонери та керівництво компанії, що конкурують із потенційними об’єктами злиття та поглинання чи покупцями, а також консультаційні фірми, що здійснюють інвестиційну діяльність та надають банківські послуги в галузях, де відбуваються угоди M&A. В результаті дослідження автори дійшли висновку, що вимоги до прогнозів M&A можуть бути змінені в залежності від цілей та очікувань учасників. Ці кінцеві користувачі можуть отримати вигоду від прогнозування угод злиття та поглинання, навіть якщо прогнозовані ними угоди не відбудуться. У статті аналізується існуюча теоретична база прогнозів M&A та робиться висновок, що цих теорій недостатньо для того, щоб охопити всі можливі причини угод з точки зору покупців і продавців – існують додаткові причини, які викликають угоди M&A. У статті досліджується поточна позиція методологій прогнозування M&A, таких як: двійкові моделі прогнозування стану, засновані на лінійній комбінації незалежних змінних, починаючи від попередніх робіт, зосереджених на змінних прогнозування для цілей M&A, до пізніших робіт, присвячених додаванню нових прогнозів для конкретної компанії змінні цілей і відображення контексту; альтернативні обчислювальні методи для прогнозування цілей M&A, наприклад непараметричні обчислювальні методи, включаючи машинне навчання; методології прогнозування M&A покупців; методології для прогнозування пар покупців і цілей, дослідження спорідненості між ними. Очевидно, що методологія прогнозування M&A повинна враховувати та відображати додаткові мотиви для угоди M&A, завжди включаючи контекст. Непараметричні обчислювальні методи, засновані на ширшому діапазоні прогнозних змінних, що відображають мотивацію сторін угоди M&A та контекст, виглядають як багатообіцяюча базова методологія прогнозування, яку слід розвивати далі. Тестування нових методологій прогнозування злиттів і поглинань у певному секторі протягом тривалого часу виглядає багатообіцяючим для підвищення надійності прогнозної здатності моделі.

Завантаження

Опубліковано

2024-10-22