КОНВЕРГЕНЦІЯ МАРКЕТИНГУ ТА СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ

Authors

  • О В Дикий Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2009.84.2.268-273

Abstract

Introduction of new management paradigms, due to changes in the environment, leading to changes in priorities which govern the administration of the company. With the development of market relations success of the business was closely connected with Marketing. In modern conditions, the companies targeted, mainly, to external environment of consumers, competitors and markets. Unlike the control and planning management model, strategic management aims to satisfy customers through proactive strategies that provide not only prepared to respond to changes, but also control of them.

Author Biography

  • О В Дикий, Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

    кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародного бізнесу Інституту міжнародних відносин
    Київського національного університету імені Тараса Шевченка

References

Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Пер. с англ, под ред. О.А.Третьяк и др. -СПб: Питер, 1999.-896с.

Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер. с англ. / Общ. ред. и вступ, ст. Е.М. Пеньковой. - М.: Прогресс, 1993.

Котлер Ф. Управление маркетингом / Сокр. пер. с англ. Б.А.Гольдберга и др.-М.: Экономика, 1980.

Эванс Дж.Р., Берман Б. Маркетинг: Сокр. пер. с англ. - М.: Экономика, 1993.

McCarthy E., Perreault W. Applications in Basic Marketing. - Boston: Irwin, 1994.

Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг: Европейская перспектива: Пер. с фр. - Спб: Наука, 1996.

Дэй Дж. Стратегический маркетинг.- М.: ЭКСМО-Пресс, 2002. С. 263.

Уотерман Р. Фактор обновления: Как сохраняют конкурентоспособность лучшие компании. - М.: Прогресс, 1988. – с. 173.

Published

2009-10-30