ВИЗНАЧЕННЯ УЧАСНИКІВ ТРАНСНАЦІОНАЛЬНИХ ВІДНОСИН В СФЕРІ ЗМІ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ПРАВІ

Автор(и)

  • T. A. Terekhova аспірант кафедри міжнародного права Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.17721/apmv.2014.122.2.

Анотація

Анотація. Проблема «суб’єктів» і «учасників» в рамках різних правових систем і ре-
гулювання різних груп відносин завжди турбувала юристів-теоретиків. Так, Міжнарод-
ний суд ООН в 1949 р. визначив, що в рамках різних правових систем можуть бути власні
суб’єкти права, обґрунтувавши правосуб’єктність міжнародних організацій. Проте
важливою є вона також і для практичного регулювання відносин, оскільки, наприклад,
лише суб’єкт міжнародного права може брати участь в регулюванні певних міжнарод-
них відносин, всі інші актори будуть використовувати надані ним права, проте не ство-
рювати нові. Саме в цьому напрямку і треба оцінювати учасників відносин в сфері засобів
масової інформації в європейському праві. В рамках даної статті ми будемо розуміти
під європейським правом право Європейського Союзу і Ради Європи.
Варто зазначити, що в рамках європейського права не існує цілісного уявлення про те,
кого вважати учасником діяльності ЗМІ. Особлива проблема виникає з новими ЗМІ, якими
технічно вважають соціальні мережі і блоги, які можуть вести будь-які особи. Це уск-
ладнюється набором прав і обов’язків, які повинні мати учасники ЗМІ. Тому, більш ло-
гічним і обґрунтованим є підхід РЄ, яка вважає учасником ЗМІ тих осіб, що будуть
відповідати певному переліку індикаторів і критеріїв, ніж підхід ЄС, який виділяє цілий
ряд провайдерів аудіовізуальних послуг.
Ключові слова: право Європейського Союзу, учасники відносин в сфері ЗМІ, міжна-
родно-правове регулювання діяльності ЗМІ, правове регулювання діяльності засобів ма-
сової інформації в ЄС.

Завантаження

Опубліковано

2014-11-23