SOCIAL- POLITICAL DIMENSION OF CROSS-CULTURAL COMMUNICATION IN INTERNATIONAL RELATIONS
DOI:
https://doi.org/10.17721/apmv.2011.103.1.Abstract
В этой статье рассматривается роль социальных медиа, в формировании мультикультурного общества посредством PR-технологий, брендинга, рекламы. В современных условиях кросс-культурные коммуникации могут создать конкурентное преимущество для подключения целевых аудиторий через социальные медиа.
Ключевые слова: Всемирная сеть, культурным разнообразием, поликультурного подключения целевых аудиторий, социальных медиа.
У статті розглядається роль соціальних медіа у формуванні мультикультурного суспільства за допомогою PR-технологій, брендінгу, реклами. У сучасних умовах крос-культурні комунікації можуть створити міжнародні конкурентні переваги для підключення цільових аудиторій через соціальні медіа.
Ключові слова: Всесвітня мережа, культурне різноманіття, полікультурний вимір, цільові аудиторії, соціальні медіа.
This article shall focus on the role of social media that have taken the driver's seat in reaching multicultural audiences and have become a perfect device through which business engages PR-promotion, branding, advertising etc. With today's in- creasing technologically savvy multicultural consumer, social media could give you the competitive edge to connect target audiences with your brands, products, and services.
Key words: Global Network, culturally diverse, multicultural, connect target audiences, social media.